Khajuraho oftewel India in 1995

In 1995 bezochten we Khajuraho.
We mochten de tempels alleen bezoeken zonder leren schoenen en
het was er zo heet.
Op blote voeten ging al snel niet meer.
Ik herinner me dat ik op een flap van mijn rugzak ging staan
om mijn voeten te ontzien.
De volgende foto’s zijn van die dag in begin 1995.

032-1KhajurahoIndia1995

Het tempelcomplex in Khahuraho is niet heel erg groot. Hier zie je de tempels liggen in een verder goed begaanbaar terrein.


028-1KhajurahoIndia1995

De tempels zijn bekend (of berucht) vanwege het beeldhouwwerk.


031-1KhajurahoIndia1995

Sommige tempels stonden in de steigers. Geen zware metalen steigers zoals we die thuis kenden maar van lokaal materiaal: bamboe en touw.


030-1KhajurahoIndia1995

Maar de meeste tempels stonden er mooi bij.


029-1KhajurahoIndia1995

De tempels van Khajuraho.


