Photobucket kills my web log

Op het internet vond ik een artikel uit de Denver Post.
Blijkbaar zit Photobucket in Denver en heb ik nog het geluk (?)
dat ik in het verleden besloten heb, een betaald account bij hen te nemen.
Voor 12 x 2,49$ omgerekend 25 Euro per jaar krijg je niets bijzonders
extra behalve dan dat men nu niet met onmiddelijke ingang
mijn foto’s niet meer tonen. Dat hebben ze wel gedaan bij de gratis deelnemers.


Denver Post, july 16, 2017:
By Tamara Chuang

When John Corpus took over as chief executive for aging Denver internet company
Photobucket in late 2015, he had one main task:
Turn the online photo-sharing site into a sustainable business.

By July 6, Photobucket’s 100 million registered users found out
how that was going to happen.
Overnight, millions, possibly billions, of photos uploaded to hobby sites,
message boards and niche forums in the past 14 years were replaced
by an image of a meter running at 100 percent.
To see the original image, one needed to “unlock your account”
by upgrading to the new $399 plan.

PleaseUpdateYourAccountTo3rdPartyHosting

The customer backlash was brutal.
Users vowed to cancel accounts rather than pay a fee.
Many accused Photobucket of holding their photos for ransom.
A man in London even started a Change.org petition to demand that Corpus revert back.

While the price was shocking, many were more upset at how
Photobucket rolled out the new policy.
There was no explanation. No mention of economics.
And to many, it was with too little notice.

“So charging is not what I found disconcerting.
It was the shift in price that was extremely disconcerting.
To go from free to $399 a year for the same level of service shows a complete
and utter lack of consideration for longtime users of the service,” she said,
adding that many stay-at-home moms and student bloggers can’t afford to pay.
“What Photobucket did was basically strong-arm people into having to pay,
at least those who had relied on it a great deal for many years.
There is no excuse to treat one’s long-term clients in this manner.”

Since its start in 2003, Photobucket was all about sharing photos online.
It became a valued free resource for bloggers unwilling to pay their own blogging company
$4 a month to host their photos, according to a 2005 Wall Street Journal story
that described Photobucket as
“the most popular online photo destination” with more visitors
than the photo sites of Kodak and Yahoo.

Other photo sites at the time focused on getting digital photos printed on paper.
Photobucket wasn’t interested in prints, a market that peaked in 2010.

Online photo sharing was the growth industry.
It went from 1.8 billion photos shared online in 2010 to 103 billion last year.

“For the most part, all the personal photo sharing between friends and family
is done on social networks,’ “And Facebook is by far the leading site.”

Advertising was the revenue stream for Photobucket.
But as advertising revenues dwindled —
“We’re not that premium brand that warrants and gets those
premium advertising dollars,” Corpus said —
the company looked for new revenue sources.

Photobucket now sells prints and photo gifts so customers can get
their photos printed on blankets, pillows and pet bowls.
The company is also testing a new store called Photobucket Deals,
which is a marketplace of random oddities such as a toilet night light or
a cover for your margarita glass.
Both print-on-demand markets and discount marts are very competitive industries,
but Corpus said he hopes to highlight Photobucket businesses in the future.

Photobucket still offers a free, ad-supported plan that is limited to 2 gigabytes
of storage and no hosting.
Ad-free plans are also available for $2.49 a month, but again, with no hosting.


Samenvatting en vertaling:

Toen de nieuwe directeur in 2015 begon was het zijn opdracht
om van Photobucket een gezond bedrijf te maken.

Op 6 juli 2017 ondervonden de 100 miljoen geregistreerde gebruikers
hoe dat moest gaan werken.
Van de een op de andere dag zijn miljoenen, misschien wel miljarden foto’s,
die de afgelopen 14 jaar op hobby sites, message boards en forums gezet zijn,
vervangen door een afbeelding van een meter op 100%.
Om de originele afbeelding te kunnen zien moet men upgraden
naar het nieuwe 399 dollar plan.

De reacties van de klanten was furieus.
Ze beloofden liever nog weg te gaan dan te betalen.
Velen beschuldigen Photobucket van het kidnappen van de foto’s.
Men is vooral geschokt door de manier waarop het gebeurde:
Photobucket dwingt de klant van gratis naar 399$ per jaar te gaan.
Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat veel klanten
al heel lang klant zijn en vaak alleenstaande-ouders of studenten zijn,
die eenvoudigweg niet kunnen betalen.

Sinds de start in 2003 ligt de focus bij Photobucket op het
online delen van foto’s. Het was een gewaardeerde gratis site voor bloggers.
In 2005 meer populair dan foto sites van Kodak of Yahoo.
Andere sites hielden zich bezig met het afdrukken van foto’s, een
markt die in 2010 op zijn hoogtepunt was.

Het online delen van foto’s werd de groeimarkt.
Van 1,8 in 2010 naar 103 miljard foto’s in 2016.

Maar het meest worden er foto’s gedeeld op social sites als Facebook.

De inkomstenbron van Photobucket was advertenties.
Maar de inkomsten daarvan bleven achter en daarom kijkt men naar
nieuwe inkomstenbronnen.

Photobucket verkoopt nu ook het afdrukken van foto’s en fotocadeau’s zoals
foto’s op dekens, kussens en hondenbakken (het staat er echt).

Advertenties