Even experimenteren met de breedte van Flickr foto’s

Als uitgangspunt gebruik ik de prachtige Cingelstraat in Breda
en Singelzwemmen.
Naast dat ik soms slechts een bepaald fragment van mijn foto toon,
pas ik altijd de foto’s aan naar 450 pixels breed.
Dan kan ik ze mooi centreren op mijn weblog en zijn alle foto’s
even breed wat een rustiger beeld geeft op mijn weblog.
Het zijn natuurlijk wel allemaal extra handelingen.
Vandaag eens uitzoeken wat het meest gunstigst is voor
de combinatie WordPress.com en Flickr.

DSC_2443CingelstraatBreda

Dit is de originele foto. Deze foto vraagt veel opslagruimt op Flickr.


DSC_2443CingelstraatBreda 585

Deze foto heeft als breedte de door wordpress.com opgegeven breedte van 585 pixels. Ben benieuwd.


DSC_2443CingelstraatBreda 600

Deze foto heeft een breedte van 600 pixels. Dus de originele foto gebruiken (en veel ruimte) of een breedte van 585 of 600 pixels geeft hetzelfde resultaat.


DSC_2443CingelstraatBreda 450

Deze foto heeft een breedte van 450 pixels. Deze foto is veel smaller maar geen van de foto’s kan ik centreren. Lastig.


Misschien heb ik het gevonden.
Niet de gewone code gebruiken die ‘Share’ geeft op Flickr maar ‘Embed’
en dan met 585 breed:

DSC_2443CingelstraatBreda 585

Cingelstraat in Breda. Dit is wat ik zoek. Alleen zit er een hoop code omheen die volgens mij onnodig is.


Nu zonder de script-code. Dit wordt het.


Nieuwe test: 600 pixels

DSC_2451 600

Nieuwe test: 450 pixels

DSC_2451 450

