Eerste Flickr foto op mijn weblog

Het is weer raak.

Al sinds dat ik weblogs maak, maart 2005, gebruik ik Photobucket
als hosting organisatie voor mijn foto’s.
Ik stal al mijn (bewerkte) foto’s op hun website waar zij zorgen
dat die foto’s 24 uur per dag beschikbaar zijn voor mij
en iedereen die ze wil zien.

De afgelopen jaren is Photobucket een beetje blijven hangen.
Waren ze eerst een van de belangrijkste, nu zijn
Instagram, Snapchat en allerlei andere sites hen voorbij gevlogen.
In een poging dat recht te zetten is er sinds enige tijd
een nieuwe eigenaar/management (?). Die zien gratis of nagenoeg
gratis, heb hosting niet meer zitten.
Die gaan liever afspraken aan met leveranciers van koffiemokken
om gebruikers hun foto te laten afdrukken op een mok.

Gevolg voor mijn weblog:
ik mag met ingang van 1 januari 2019 upgraden naar hun
Plus 500 subscription plan.
Dat kost mij slechts 400$ per jaar.
Ik zou niet weten waar ik dat vandaan moet halen.

WP_20170729_16_06_41_Pro

Hier dan mijn eerste foto vanaf Flickr. Deze partij, wel bekend (ja, alweer of nog wel) maakt het inderdaad wel mogelijk al is het wel een stuk lastiger in gebruik dan Photobucket. Maar goed, wel gratis. Je ziet dat de foto naar mijn gevoel nog naar links uitlijnt. Daar moet ik nog achteraan om te kijken of en hoe ik dat kan oplossen


Het grootste gevolg is dat geen van de foto’s die ik voor vandaag
toonde op mijn weblog, na 31 december 2018 nog te zien zullen zijn.
Het is onmogelijk om al de foto’s die in al die jaren geplaatst zijn
nieuwe links in de blog posts aan te brengen. Ik ga nog onderzoeken of ik dat voor mijn top blog posts kan doen maar dat zal heel veel tijd gaan vragen.

