Wervelwind binding, Whirl wind binding, Xuanfeng zhuang

Gisteravond nog even in mijn werkplaats geweest.
De vellen zitten nu op elkaar geplakt.
Er is op de ‘lege’ pagina een lotus geschilderd.
De bamboe staat in de vernis (voor de tweede maal).
Vandaag kan dat dan afgerond worden.
Deze keer toon ik ook een foto op z’n kant.
De wervelwindbinding is een heel breed boek in
verhouding tot de hoogte.
Op de foto blijft er dan niet zo veel van over.
Door de foto om te draaien kun je meer van de details zien.

 photo WP_20170801_19_19_44_Pro 2.jpg

Het wervelwind-effect ga je (hoop ik) krijgen op het moment dat de vellen opgerold zijn geweest. Dat is nu nog niet het geval. Mijn papier is bijna karton, dus ik vermoed dat de vellen mooi rond, als een wervelwind, zullen blijven staan.


 photo WP_20170801_19_59_04_Pro 2.jpg

De gekantelde foto.


