Boek Behoud Bericht inbinden

Naast de tijdschriften maak ik een extra katern
waarin de losse inlegvellen van de tijdschriften bewaard gaan worden.
Om compleet te blijven, om mezelf extra mogelijkheden te geven te oefenen
in boekbinden en het maken van illustraties (zonder tekenvaardigheden).

Het extra katern krijgt een soort omslag die ik voorzie van
een gelli plate illustratie. Daarvoor had ik een sjabloon gemaakt.

 photo WP_20170621_015MetGelliPlate.jpg

Na het afdrukken van de Gelli plate ziet de omslag er als volgt uit.


 photo WP_20170621_018KaftVanBijlageIsGereed.jpg

Dan met de hand de tekst bijlage ingevoerd en het katern is gereed om in te binden.


 photo WP_20170621_020HetBoekjeInMijnSnijmachine.jpg

Ik heb al een tijdje een Ideal snijmachine maar nog geen situatie aan de hand gehad waarbij ik hem ook echt kon gebruiken. Nu het boekblok gaat bestaan uit 5 tijdschriften, een extra katern en 2 extra bladen, doet zich de eerste kans voor het boekje eens op maat te snijden. Hier ligt het boek in de snijmachine.


 photo WP_20170621_019MijnEersteBoekGesnedenMetMijnSnijmachineWrerktPrima.jpg

Dit is het snij-afval. Ik ben tevreden. Dat ging erg goed. Het pas geslepen mes doet goed zijn werk.


 photo WP_20170621_021IkHaalDeNietjesErWelUit.jpg

Alle instructies ga ik niet opvolgen van Johan Potgieter. Ik snap dat als je de nietjes er in laat zitten, dat het inbinden dan makkelijker is, maar dat weegt wat mij betreft niet op tegen het risico van roestende nietjes op termijn. Ik haal de nietjes er dus uit.


