Gekocht: Machiel Bosman, De polsslag van de stad

 photo WP_20170604_003MachielBosmanDePolsslagVanDeStadDeAmsterdamseStadskroniekVanJacobBickerRaije1732-1772.jpg

Machiel Bosman, De polsslag van de stad – De Amsterdamse stadskroniek van Jacob Bicker Raije, 1732 – 1772.


Van deze stadskroniek had ik al een gehoord.
Volgens mij wordt het boek ook genoemd door Geert Mak in
‘De levens van Jan Six’.
Ik ben nog maar net in het boek begonnen maar toen ik thuis kwam
en het boek eens goed opensloeg, zag ik dat er een verrassing
in het boek verborgen zit.

 photo WP_20170604_004MachielBosmanDePolsslagVanDeStadDeAmsterdamseStadskroniekVanJacobBickerRaije1732-1772Boekenlegger.jpg

Gelijk achter de kaft zit er een boekenlegger in het boek ingebonden. Door een perforatie is de boekenlegger er eenvoudig uit te halen. Heel goed bedacht!


