Intussen: de stofomslag

De tekst die op de stofomslag komt bestaat uit:
– de titel (De reis om de wereld in 80 dagen)
– de auteur en illustrator (Jules Verne en Jules Hetzel)
– omslagtekst die straks alleen in het boek te lezen is.

De tekst is met de hand gezet en opgemaakt op de pers.
Ik heb wat proefdrukken gemaakt en de tekst gepast op het boek.

 photo WP_20170531_001DePaginaOpgemaaktNietHelemaalVolgensDeRegelsMisschien.jpg

Zo werd de pagina opgemaakt. Misschien niet helemaal zoals een vakman het zou doen maar met de beperkte middelen zag ik geen andere oplossing.


 photo WP_20170531_002EvenWatProefsrukkenGemaaktVanOmslagTeksten.jpg

Vervolgens heb ik een serie afdrukken gemaakt. Ik heb er maar 1 nodig maar ik had al eerder gezien dat de hoofdletter J een heel vet resultaat geeft. Het zetsel schoonmaken en nog eens ininkten had geen echte verbetering tot gevolg.


 photo WP_20170531_003ZoKomenTitelEnAuteursOpDeStofOmslag.jpg

Het passen van de tekst aan het boek. Straks wordt de rest van de stofomslag gevormd door de wegenkaarten. Ik denk dat het mooi wordt. Alleen nog lijmen, drogen, rillen en op maat snijden.


