Ideal

Nee deze blog heeft niets te maken met de internetvoorziening
om overal te kunnen afrekenen.
Deze weerk heb ik een oude snijmachine voor papier gekocht
en opgehaald. Het merk is Ideal.
Het typenummer is me overigens onbekend.

 photo WP_20170510_007Ideal.jpg

Dit is dus het merk: Ideal.


 photo WP_20170510_008.jpg

Zo ziet de snijmachine er uit. De tafel hoorde er niet bij. Ik denk dat ik ook voor dit apparaat een tafel ga maken.


 photo WP_20170510_010Zeepspons.jpg

Maar eerst ga ik hem eens schoonmaken en zien wat ik nu precies heb gekocht. De hoogte valt me alles mee. Ik heb er nog geen papier mee gesneden. Dat ga ik waarschijnlijk morgenavond eens proberen. De machine staat nu te drogen. Zeepspons, bijzonder woord. Ben ik nog even speciaal gaan kopen, dat had ik nog niet in mijn werkplaats.


 photo WP_20170510_011.jpg

Nieuw wordt hij natuurlijk niet meer maar hij ziet er een stuk beter uit. Hij is, vermoed ik, lange tijd niet gebruikt. Dus hij was vooral vuil van het staan.


 photo WP_20170510_012DeSnijmachineNaEenEersteGedeeltelijkePoetsbeurt.jpg

Maar vuil of schoon is niet zo belangrijk. De bovenkant is nu voor 90% schoon gemaakt. De grote vraag is natuurlijk: het mes. Als dat niet scherp is moet het er wel uit kunnen en geslepen kunnen worden. Dat is mijn volgende onderzoeksprojectje.


