Jules Verne: De reis om de wereld in 80 dagen

De losbladige versie ben ik aan het inbinden.
De katernen heb ik gekocht van een boekbindster die dit
boek nog had liggen.
Hoe zij er aan gekomen is weet ik niet.
De uitgave is namelijk de jubileumuitgave uit 1987
van Elzevier. Uitgegeven ter gelegenheid van de
150ste verjaardag van de geboortedag van Jules Verne.
De originele uitgave heeft een prachtige band.

 photo WP_20170502_001JulesVerneReisOmDeWereldIn80DagenOrigineleVersie.jpg

Jules Verne, De Reis om de wereld in 80 dagen. Jubileumuitgave ter gelegenheid van het 150ste geboortejaar van Jules Verne, met het bandontwerp en de gravures uit de oorspronkelijke editie van Jules Hetzel.


Gelukkig is te zien dat de gravures erg veel
van elkaar afwijken qua grootte.
Dat vind ik niet zo mooi.
Mijn versie is iets smaller gesneden, denk ik, waardoor
sommige afbeeldingen minder mooi uitkomen.
Maar ik ga dat nog in detail bekijken en zal er hier
nog wel op terug komen.
De gravures zijn erg mooi.

 photo WP_20170502_002JulesVerneReisOmDeWereldIn80DagenEenVrouwDieNauwelijksOvereindKonStaan.jpg

Jules Verne, De Reis om de wereld in 80 dagen. Gravure van Jules Hetzel bij pagina 70: Een vrouw die nauwelijks overeind kon staan.


