Creatieve dagen met carnaval

Somns lijkt het misschien dat er niet veel gebeurt
op mijn blog maar schijn bedriegt.
De afgelopen weken waren vol met verkouden zijn,
carnaval en activiteiten in mijn werkplaats.
Zo ben ik eindelijk begonnen aan wat de achterkant moet worden
van mijn jaarkaart. In plaats van een kaart met kerst- en nieuwjaargroeten
wil ik een kaart maken die het jaar samenvat.
Twee teksten van Arnon Grunberg doen dat wat mij betreft prima.
Ik heb al wat afdrukken gemaakt op door me zelf geschept papier.
Die waren eerder hier al te zien.
Maar de achterkant is nog leeg.

 photo WP_20170228_001.jpg

Dat begint met het maken van een ontwerp van de lino. Ik wil drie lino’s snijden om die met verschillende kleuren over elkaar af te drukken. De kleuren moeten de leerbaarheid van de tekst vergroten.


 photo WP_20170228_002.jpg

De ene kleur zal het woord JAAR en de andere het woord KAART benadrukken. De derde kleur moet ‘2016’ weergeven en eenheid in de afbeelding brengen.


 photo WP_20170228_003.jpg

De lino van JAAR met zijn ‘regenjasje’ aan.


 photo WP_20170301_001.jpg

De eerste proefdrukken. Ik ben nog niet tevreden.


 photo WP_20170301_002.jpg

Daarnaast ben ik naar aanleiding van mijn ‘open dag’ naar middeleeuws ontwerp een paar boekjes aan het maken. Hier liggen de bladzijdes al mooi opgevouwen en de leren kaften.


