Middeleeuws boekje gereed

Gisterochtend heb ik het middeleeuws boekje afgemaakt.
Het is een ontwerp van De Papieren Eenhoorn.
Van hen heb ik het bouwpakketje gekocht.
Al even geleden heb ik de pagina’s gesneden, gevouwen
en onder bezwaar gelegd.
Gisteren heb ik het leer voor de voor en achterkant
gesneden en voorzien van de gaatjes om het boekje te
naaien en om er een bevestigingstouwtje aan te maken.

 photo WP_20170225_002.jpg

Het gaatje voor het touwtje heb ik met een papierboor gemaakt. De grootte van het gaatje kan het koordje goed hebben.


 photo WP_20170225_003.jpg

Het innaaien is vervolgens eenvoudig. Als je dan de pagina”s opvouwt ontstaat er een klein maar heel leuk boekje.


 photo WP_20170225_004.jpg

Als je het groter zou uitvoeren met hier en daar een andere techniek heb je een buidelboek. Maar hier is het een boekje om makkelijk bij je te hebben en waarin je wat belangrijke feiten kunt opslaan. Een soort Google van die tijd.


