Open dag FutureDome

Afgelopen zaterdag waren familieleden op bezoek in de FutureDome.
Een open dag in een voormalige gevangenis.
Ik wilde de mensen mijn werkplaats laten zien maar hen ook vragen
mee te werken aan een klein boekje dat ik ga maken.
Daarvoor wil ik hun handschrift hebben.

dus ik ben begonnen de pagina’s van het boekje voor te bereiden.
Uitgangspunt is een product van de middeleeuwse boekbinderij
De Papieren Eenhoorn.
Ze hebben een boekje uit 1498 omgewerkt naar een doe-het-zelf-pakket.
Met dat pakketje ben ik bezig maar tegelijkertijd maak ik een eigen versie.

De bladen zijn rechthoekig met bovenaan een driekhoekje als uitsteeksel.
Ik wil een kader op dat blad om wat meer kleur op het blad te krijgen
en om weer eens een snelle lino opdracht voor mezelf te maken.

 photo WP_20170217_001LinoMetRegenjas.jpg

Hier zie je de uitgesneden lino met een ‘regenjasje’ aan. Ik wil graag dat bij deze lino er geen verf buiten het kader of in het kader komt. Daarom maak ik van papier een mal die ik aanbreng op de lino voordat is de inkt aanbreng.


 photo WP_20170217_002LinoVastgelijmdOpOndergrond.jpg

Dit is de lino. Het is gesnedne uit een kurkvloer. Daar kun je heel snel in snijden omdat het zo zacht is. Dat is natuurlijk gelijk ook iets waar je mee op moet letten. Daarnaast brokkelt deze lino sneller af dan de traditionele linoleum. Je ziet onderaan rechts bij de staande lijn dat er aan de binnenkant een stukje is afgebrokkeld. Hier zie je dat ik de lino vastplak op een ondergrond zodat wanneer ik hem onder de pers schuif er niets kan verschuiven. Het helpt me ook om het papier beter te positioneren.


 photo WP_20170217_003LinoEnAfdruk.jpg

Lino met afdruk.


 photo WP_20170217_004.jpg

Ik heb mijn gasten drie varianten voorgelegd: papier zonder kader, met een rood of een blauw kader.


Nu ging een van mijn gasten in de middag deelnemen aan de
Carnavalswandeling in Breda.
Laten die ook het voormalige koepelcomplex aandoen.
Dus een gast is afgelopen zaterdag twee maal te gast geweest
in de FutureDome.
Daar werden de volgende foto’s gemaakt:

 photo V__1943FutureDomeKoepelCarnavalswandeling20170218.jpg

Blijkbaar was er een optreden van een Elvis imitator. Je mag raden wat hij zong: Jailhouse Rock.


 photo V__C399FutureDomeKoepelCarnavalswandeling20170218.jpg

De sfeer zat er in de middag dus ook goed in.


