Drukken op handgeschept papier (1)

Onlangs was ik bij een workshop van Marieke de Hoop:
papier scheppen.
Nu wil ik het papier dat ik toen gemaakt heb,
gaan gebruiken om op te drukken.
Maar dan loop ik tegen een paar issues aan.
Het papier is soms wel erg pluizig.
Dat komt omdat er vezels zijn gebruikt die zich niet
goed mensen en hechten aan andere vezels: vilt.
Het mooie is wel dat het vilt juist een mooie kleur geeft.

 photo DSC_0937.jpg

Een blanco, mooi vlak, stuk papier waar ik een soort bladspiegel op ga aanbrengen. Ik doe dat met een gel plate en acryl verf.


 photo DSC_0939.jpg

Dit is dan bijvoorbeeld het resultaat.


 photo DSC_0938.jpg

Dit is het resultaat bij een velletje waarbij vilt is verwerkt. Een deel van het papier blijft ‘pluizig’ (vooral de linkerzijde hier op de foto en linksonder). Door de verf zitten sommige delen al weer vaster dan voor de bewerking. Overigens blijven de achterkanten origineel. Daar komt geen verf op en is de structuur van de vezels blijvend zichtbaar.


 photo DSC_0940.jpg

Met dit vel ben ik erg blij. Dat is goed gelukt. Nu maar hopen dat ik er de tekst mooi op kan drukken.


