Sofadi folder

De proefpers die ik heb is een kleine pers van het merk Sofadi.
Via het Nederlands Drukkerij museum heb ik een folder gekregen
van dit merk, een Nederlandstalige folder!
Het merk is van orgine Frans.

 photo DSC_0916.jpg

Sofadi Showcard, de folder.


 photo DSC_0917CommercieleHandleiding.jpg

Onderdeel van de folder is een soort commerciele handleiding.


 photo DSC_0918kleinKM.jpg

Het model KM is de kleinste in de serie. Van deze proefpers heb ik een exemplaar.


 photo DSC_0919kleinKM.jpg

Vooral de foto’s zijn echt terug in de tijd. Prachtig hoe de toch wat ‘saaie’ apparaten aan de man (Letterlijk) gebracht worden.


 photo DSC_0920MiddelPL2.jpg


 photo DSC_0921MiddelGF.jpg


 photo DSC_0922Groot.jpg


 photo DSC_0923Toebehoren.jpg

De folder sluit af met een overzicht van de toebehoren. Eerlijkheid gebied te zeggen dat het systeem waarmee de letters kunnen worden gepositioneerd en de toebehoren, niet bij mijn pers aanwezig zijn. Daar pas ik zelf een mouw aan.


