Gezien: Monsieur Chocolat

Afgelopen vrijdag zag ik de Franse film ‘Monsieur Chocolat’.

 photo WP_20160422_003MonsierChocolatOmarSyJamesThierree.jpg

Monsieur Chocolat met Omar Sy en James Thierree.


Ik zat naar de film te kijken en een paar keer kon ik mijn blik niet
van James Thierree afhouden. Als ze een film gaan maken over
Charles Chaplin dan moeten ze hem de hoofdrol laten spelen.
Hij lijkt op hem.
Wat blijkt: hij is een kleinzoon van Chaplin en achter-kleinzoon
van de toneelschrijver Eugene O’Neill.

Wikipedia:

James Spencer Henry Edmond Marcel Thierrée (born 2 May 1974 in Lausanne, Switzerland) is a Swiss circus performer, violinist, actor and director who is best known for his theatre performances which blend contemporary circus, mime, dance, and music. He is the son of circus performers Victoria Chaplin and Jean-Baptiste Thierrée, the grandson of filmmaker Charlie Chaplin and the great-grandson of playwright Eugene O’Neill.

In de berichtgeving over de film gaat de aandacht het meest uit naar Omar Sy
maar James Thierree maakte op mij de meeste indruk.
James Thierree heeft het in zijn rol steeds maar weer over timing.
Dat waar Chaplin zo fantastisch in was!

De film geeft het verhaal de volledige ruimte om zichzelf te vertellen.
Maar dat had van mij best wat scherper gemogen en misschien met meer
historische feiten.
Conclusie: aardige film. Goed voor een avondje uit.

