Blogging 101: Make an Irresistible “About” Page

Iedere blog heeft ook een About page. Een pagina over de schrijver(s).
Die van mij staat er al lang.
In de training is ook een opdracht om een onweerstaanbare pagina te maken.
Nu is het probleem vaak zo dat men ook aanraadt
het zo persoonlijk mogelijk te maken. Dat wil ik juist niet.
Je mag weten wat ik leuk vindt maar wie ik ben,
dat is voor deze blog volgens mij niet belangrijk.

Wat zegt de training:

1. Know what you want to do with it.
Weet wat je met je blog wil doen.
2. Meal vs. shopping list.
Een maaltijd tegenover een boodschappenlijstje.
3. Front load it.
De eerste indruk telt.
4.Elevator pitch.
Kort maar krachtig.
5. For realsies.
Schrijf direct.

Wat staat er tot nu toe op mijn About pagina?

Long story short. ik blog sinds 29 maart 2005, bijna dagelijks, over dingen die me bezig houden. Daarbij maak ik graag foto’s en die zijn dan ook hier veel te zien.

Ik weet wat ik met mijn blog wil: schrijven/informeren over dingen die ik leuk vind.
Dat doe ik graag met veel illustraties, of misschien beter met foto’s.
A picture tells more than a thousand words.

De tekst op Over is geen boodschappenlijstje. Maar voor een maaltijd is
het misschien wat kort. Mijn issue is dat mijn interesses over tijd veranderen.
Net als bij veel mensen. Dus schrijf ik in over nu over boekbinden
dan moet het volgend jaar misschien over het remixen van Bowie-albums gaan.

De eerste indruk is: Long story short. Lang verhaal kort.
Dat schetst wel hoe ik in elkaar zit.

Mijn over is een korte elevator pitch (speech die je in een lift
kunt houden, die dus erg kort duurt maar wel volledig is.
Kort is mijn Over-pagina zeker.

Direct lijkt me de tekst ook.
Maar misschien is er iemand die toch wat meer wil weten.
Als dat zo is dan laat maar weten.

