Moowon door Mona Kim

 photo DSC_7916MoowonBookOfStoriesVanashingArtsHiddenPlacesSingularPeople.jpg

Moowon, book of stories. Vanashing Arts, Hidden Places, Singular People. Een vertaling is wel op zijn plaats. Moowon boek met verhalen. Verdwijnende kunsten, verborgen plaatsen, unieke mensen.


In het wekelijkse overzicht van Kickstarter viel me een tijd terug
een project op waarbij onder andere gewezen werd op Rogan art.
Rogan is een kunstvorm die ik jaren geleden een keer gezien heb in Gujarat.
Een van de staten van India.
Het is een soort schilderen maar dan niet met verf maar met een stof
die me nog het meest doet denken aan rubber.
In januari 2008 heb ik er een blogpost over gemaakt.

Nu wilde Mona Kim een soort koffietafelboek maken
met prachtige foto’s en mooie verhalen, zoals ze al doet op internet.
Om het boek te kunnen maken had ze geld nodig en vandaar
dat ze een Kickstarter project begon.

Ik heb me daarbij ingeschreven en gisteren kwam het boek
als een verrassing, op Sinterklaas, met de post.
Het boek is schitterend, mooi papier, mooi ingebonden,
mooi afgewerkt en met schitterende inhoud.

 photo DSC_7910MoowonBookOfStoriesVanashingArtsHiddenPlacesSingularPeople.jpg

Zo bestaat de omslag uit een serie foto’s die op uitklapbare pagina’s te zien zijn.


 photo DSC_7911MoowonBookOfStoriesVanashingArtsHiddenPlacesSingularPeople.jpg

In het boek komen veel foto’s voor die twee volledige pagina’s beslaan. Hier bijvoorbeeld Rogan art.


Het boek is zo prachtig dat je er eigenlijk niet aan wil beginnen
omdat je bang bent dat het plezier dan te snel over zal zijn.
De komende feestdagen zal het genieten zijn met dit boek.

Het boek is overigens te koop: http://www.moowon.com/store/moowon-book-of-stories

