De Letter C en een eerste ontwerp voor het boekblok

Afgelopen week weer aan het werk geweest
in Tilburg. Daar heb ik de letter C,
waaraan ik vorige week was begonnen, afgemaakt.

 photo WP_20150930_002TamponeerGereedschap.jpg

Dit is het tamponeergereedschap dat ik heb gebruikt.


 photo WP_20150930_004DeLetterC.jpg

Dit is het resultaat. Dat zal nog niet meevallen omdat in het boekblok te verwerken gezien de grootte.


 photo WP_20150930_005DeLetterA.jpg

Dit zijn alle werken voor de letter A. Van de originelen heb ik copieen gemaakt. Die kan ik rustig versnijden om te zien hoe ik die tot een boekblok kan verwerken. Elk boekblok krijgt 12 pagina’s voor het grafisch werk, de tekst (2 regels) en de foto’s die ik van het proces gemaakt heb.


 photo WP_20150930_006EersteOntwerpBoekblok.jpg

De eerste pagina van het boekblok.


 photo WP_20150930_007EersteOntwerpBoekblok.jpg

Voorstel voor pagina 2. Op deze manier zie je natuurlijk niet de kleur van de pagina’s. De originelen zijn op gekleurd papier gemaakt. Voor een paar soorten papier moet ik nog wel wat velletjes kopen om te zien hoe ik die kan lijmen. Sommig papier is bijvoorbeeld doorzichtig. Het papier ligt nu tussen twee glasplaten te drogen.


