MAS private press: de lino

Om mijn boek compleet te maken wil ik er ook een logo
in hebben van de maker: MAS Private Press.
Dus ben ik begonnen met een ontwerp:

 photo DSC_7584MASPrivatePressEersteOntwerp.jpg

MAS Private Press.


 photo DSC_7585MetRodeBolus.jpg

Ik ga proberen om de lijnen over te zetten op het ‘linoleum’ met rode bolus, een soort carbonpapier-techniek. Ik veeg de rode bolus over de achterkant van het ontwerp.


 photo DSC_7587MASPrivatePress.jpg

De restjes rode bolus zijn verwijderd. Voor de volgende keer.


 photo DSC_7588DeLijnenOvergebracht.jpg

Door de lijnen over te trekken zet de rode klei zich af op het ‘linoleum’. De linoleum die ik gebruik is een soort moderne kunststof. Ik ga hem voor het eerst gebruiken.


 photo DSC_7589InDeZonLijktDeRodeBolusWelTeSmelten.jpg

In de zon gaan zitten werken met de gutsen is niet zo’n succes. Het lijkt wel of de tekening wegsmelt. Daar moet ik iets anders op verzinnen.


