Vorderingen aan De Nieuwe Mark

De schutbladen zijn inmiddels op maat gesneden
en aan elkaar gelijmd.
Het linnen is geknipt zodat ik het op maat kan snijden.
De rug en de voor- en achterkant van de kaft zijn gesneden.

 photo DSC_7494PlattenEnRugGesneden.jpg

De platten (voor- en achterkant van de kaft) zijn gesneden uit karton. Die worden straks voorzien van boekbinderslinnen. Hier zie je de rug en een kant tegen het boekblok aan liggen.


 photo DSC_7496DubbelschutbladZachtBlauwOpBlauwBoekbinderslinnen.jpg

Ik ga dubbele schutbladen maken. Een zachtwit schutblad dat ik ga lijmen aan een zachtblauw schutblad. De blauwe schutbladen ga ik gebruiken om er mijn foto’s van de nieuwe haven in Breda op te plakken. Het witte papier is stevig en heeft een structuur zodat eventuele oneffenheden van het koord, dat met de katernen vernaaid is en aan de binnenkant van de platten wordt gelijmd (onder het schutblad), niet te zien zijn. Het donkerste blauw is het boekbinderlinnen dat de kaft gaat bekleden.


 photo DSC_7497SchutbladenOpMaatSnijden01.jpg

Dit is het zacht witte papier, handgeschept in Nepal.


 photo DSC_7497SchutbladenOpMaatSnijden02.jpg

Hier zie je de structuur van het papier.


 photo DSC_7498SchutbladenVerlijmen.jpg

Hier zijn de schutbladen verlijmd. Nu moeten ze nog drogen (de bobbels zullen dan verdwijnen) . Links zie je het lichtblauwe blad en rechts het witte. Het witte komt tegen de achterkaft. Er is nog zo’n set dat aan de voorkant van het boek komt. Ze liggen nu onder bezwaar te drogen.


