Bookniture

Af en toe steun ik een project via Kickstarter
of via Voordekunst.
Even geleden ontving ik mijn ‘Bookniture’.
De term Bookniture is een samentrekking van de twee
Engelse woorden ‘Book’ (boek) en ‘Furniture’ (meubel).
De ondertitel bij het product is dan ook:
‘Furniture hidden in a book’ (meubelstuk verborgen in een boek).
Op zichzelf al een soort sprookje.
De ontwerper is Mike Mak die woont en werkt in Hong Kong.
Het hele verhaal is te lezen op:
http://www.bookniture.com/

 photo DSC_7482BooknitureInVerpakking.jpg

Mijn Bookniture kwam in een mooi ontworpen doos.


 photo DSC_7483BooknitureZonderZon.jpg

In de doos zat de ‘zitting’. Hier gefotografeerd zonder zon.


 photo DSC_7484BooknitureHetBoek.jpg

Dit is dan het boek.


 photo DSC_7485BooknitureFurnitureHiddenInABook.jpg

Bookniture, Furniture hidden in a book.


 photo DSC_7486Halfopengeklapt.jpg

Hier is het ‘boek’ half opengeslagen. Je ziet nu goed de stevige structuur van het papier dat is gebruikt om het meubelstuk te maken.


 photo DSC_7487HetStoeltjeZonderZon.jpg

Hier staat het stoeltje of krukje: Bookniture.


 photo DSC_7488HetStoeltje.jpg

Nu nog even in de zon.


 photo DSC_7489ZittingBoekenlegger.jpg

De zitting (vilt) met een boekenlegger van Bookniture. Voorlopig staat hij bij mij in huis niet in de boekenkast…..


 photo DSC_7491.jpg


