ABeCeDarium in Tilburg

Afgelopen week weer een avond met letters gestoeid.
De eerste pagina met de letter A is bijna gereed.

 photo WP_20150415_002HetBegin.jpg

Dit is het dichts bij het basisidee. Gebruikmakend van de schuinte van de letter A. Die schuine kant steeds weer opnieuw als de basis gebruiken voor de volgende letter A. Het papier wat ik hier gebruik is op basis van bamboe en geschikt voor bijvoorbeeld acryl (90% bamboe, 10% katoen). Het neemt de olieverf die we gebruiken niet goed op. De letter blijven daardoor vlekkerig wat op zich goed werkt bij letters die van zichzelf niet te vol zijn, die geen grote vlakken hebben.


 photo WP_20150415_001FaseTwee.jpg

De uitbreiding naar boven beviel me niet zo. Hier alleen de tak die afbuigt naar beneden. Dit papier heeft weer andere eigenschappen. Door de kleuren zijn lijnen ontstaan in het papier die anders omgaan met de verf. Leuk effect. Middenlinks op het papier beginnen is misschien niet zo’n goed idee. Hier is letter 4 een heel volle A.


 photo WP_20150415_003IetsTeVeelRuimte.jpg

Dit is een blauw papier. De vorm bereikt langzaam wat is wil bereiken. De witruimte tussen letter 3 en 4 is te groot. Hier is letter 4 wel een smallere letter met kleine versieringen.


 photo WP_20150415_004BijnaGereed.jpg

Als letter 4 een andere letter gekozen. Ik heb daar een kleine letter geprobeerd en twee verschillende kapitalen. De letter die ik hier gebruik is wat breed. Letter 8 is deels van het papier afgevallen. Dat is niet de bedoeling. Het gele papier voelt als het meest waterafstotend. Toch ben ik over het resultaat niet ontevreden. De kleine vlekjes in het donkerbuin/zwart ga ik niet bijwerken.


 photo WP_20150415_005DeLettervoorraad.jpg

De lettervoorraad die ik ter beschikking had en die deels gebruikt is voor deze pogingen.


