Koolmezen in een leporello

Een leporello of harmonicaboekje.
Zo’n boekje wilde ik eigenlijk al eens maken.
Met de serie foto’s van de koolmezen en het vogelrestaurant
had ik de kans dat eens te doen.

 photo DSC_6373FotosBeschrijvenUitsnijdenGoedeVolgorde.jpg

Eerst de foto’s op de goede volgorde. Dan een foto uitgesneden voor op de kaft. Vervolgens hier en daar bij de foto tekst geschreven en nog een aantal pagina’s toegevoegd met alleen maar tekst.


 photo DSC_6376StrookjesBoekbindersLinnen.jpg

Vervolgens heb ik boekbinderslinnen gebruikt om de foto’s aan elkaar te maken. De volgende keer maak ik de stroken net zo groot (hoog) als de foto’s.


 photo DSC_6377LangzaamGroeitHetBoek.jpg

Dan maar plakken en je ziet het boek ‘groeien’.


 photo DSC_6379.jpg

Het wordt een hele reeks. Hier de achterkanten met de stroken linnen.


 photo DSC_6380BoekblokGereed.jpg

Het boekblok is klaar. Maar het is zo lang. Ik ga nu de achterkanten aan elkaar naaien. Niet heel strak maar voldoende om het boek niewt uit elkaar te laten vallen. De eerste kaarten gaan straks het schutblad vormen voor het boek en worden op de kaft geplakt.


 photo DSC_6381BoekblokGereed.jpg

De achterkanten.


